. PŘÍLOHA Č.2 (Ruské vlaky-číslování, druhy) | Cestování do Ruska

PŘÍLOHA Č.2 (Ruské vlaky-číslování, druhy)

ČÍSLOVÁNÍ VLAKŮ

Každý vlak má v jízdním řádu svoje číslo. To může vypovídat o charakteru vlaku a o použitelných metodách pro jízdu v něm. Zde najdete klasifikaci vlaků podle čísel a metody cestování v nich.

N 1-99: rychlíky, 101-149: letní (sezonní) rychlíky, 151-169: vysokorychlostní vlaky.

N 171-299: osobní vlaky (celoroční).

N 301-399: osobní vlaky (letní). N 401-599 – zvláštní vlaky.

N 600-699: Osobní zastávkové vlaky. Délka jejich trasy je 200-700 kilometrů a vždy mají vagony k sezení. Plní jak roli příměstských tak i osobních zastávkových vlaků na venkově. Mívají mnoho zastávek. Příměstské vlaky pod tímto číslem obyčejně jezdí na delší vzdálenost než oněch 200 km, které je pro električky jinak běžná. Týká se to např. okolí Kyjeva nebo Vologdy. V jízdním řádu jsou značeny jako normální vlaky ale ve skutečnosti to může být električka nebo diesel bez průvodčích. Lístek by na ně měl jít koupit bez přirážky.

N 901-948: poštovní vlaky, které vozí zásilky i cestující. Staví na hodně místech a jedou velmi dlouho (Moskva-Vladivostok za 10 dní)

N 951-968: kombinované vlaky nákladní + osobní. Hlavně v zapadlých krajích, vlastnosti stejné jako vlaky č. 600-x. Mívají vagon k sezení. Na nádražních vývěskách bývají řazeny mezi příměstské. Praktikuje se v nich METODA JEDNÉ ZASTÁVKY nebo jízda načerno. Rychlost jízdy většinou nepřevyšuje 40 km/h.

N 971-998: vlaky, ve kterých se cestuje dle nákladních listin.

N 5201-5298: hospodářské vlaky, pro rozvoz lidí a zásobování. Velice vzácné, nejčastější jsou na jihu.

N 5401-5698: soupravové vlaky.

N 6000-6999: Příměstské vlaky. Jak známo, existují tři varianty: električky, diesely(motoráky) a klasické vlaky s „tetkama“-průvodčími, což jsou lokomotivy s 1-16 osobními vagony. O který typ jde, podle jízdního řádu nepoznáte.

 <PŘEDCHOZÍ KAPITOLA      

Ondřej Vokatý

Tenhle web mám na svědomí já, píšu na základě zkušeností ze svých cest od Petrohradu po Kamčatku. Dřív jsem jezdil dost sám, ted jezdím hlavně se zájezdy jako průvodce, což je celkem fajn job.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Written by Ondrej Vokaty